tisdag 1 maj 2007

poollife, beachlife and daycare

I lördags åkte vi till en pool hemma hos David, chally och Daniel. Äntligen! Jag låg i nästan hela tiden. Simmade till bottnen själv och kunde röra vid den med magen. Djupt! Gjorde det tre gånger i rad! Simmar som en fisk nu. På söndagen var vi på en strand som kallas för Driftwood beach. Massor med drivvved och en stor grotta precis vid stranden. Jag älskar att vara nere precis vid vattenlinjen och se om vågorna når mig. Jag och Daniel lekte tillsammans nere vid stranden. Kul! Jag blev våt om mina kläder. Jättevåt. Bytte två gånger. Tillslut var det bara mina rosa galonbyxor kvar i packningen. Så jag lekte på stranden i dem och var helt sandig. Vi flög drake, grävde och hade kul hela eftermiddagen. Byggde med drivveden och hade picknick med alla som var med. På kvällen badade jag länge i badkaret hemma för att bli varm och få bort all sand.
På lördagen var vi hemma hos Rachel och Sven och deras dotter i Mountainview. Rachel är nu dagmamma för mig och Ida när pappa skall på konferens i Monterey. Ida och jag ville inte gå hem i går när mamma kom och skulle hämta oss.

2 kommentarer:

sissi sa...

Hi there, vad härligt ni har haft det på stranden i helgen, jag försår att du vill vara där och leka länge. Det låter som att ni har lärt känna mycket nytt folk på kort tid! Vad skönt att det funkar bra med er dagmamma. William börjar äntligen bli bättre så nu hoppas vi att han kan gå till dagis på måndag. Vädret är fortfarande toppen så vi njuter allt vi kan, ha det bra stora kramar Sissi

Uma sa...

hej sun det låter kul. jag sjelv går i skolan och har det tråkit. har du fåt mit brev jag skikade et svar på dit brev. i morgon kvell ska jag gå på capoeira träning det är som sport. längtar efter dig. puss kram från uma