fredag 4 maj 2007

Another day another way

Nu har min lillasyster Ida och jag varit tre dagar i rad hos dagmamma Rachel i Mountainview. Vi har pysslat massor, ätit superamerikansk mat (vi gillade macaronicheese bäst) och lekt. Rachel har fjärilslarver i en liten burk som skall bli puppor och sedan kläckas till fjärilar - här går det att köpa små paket med fjärilslarver. Vi har hittat daggmaskar i trädgården. Rachel har gungor från Sverige i trädgården och inte minst en hel garderob full av princessklänningar. Vi har Kul! Och vi vill inte gå hem när mamma kommit för att hämta oss. I onsdags när mamma skulle åka från jobbet så hade hon glömt att stänga av ljuset på bilen så batteriet var helt urladdat. Hon gick in på PodTech och ropade efter någon som hade startkablar. Så hon fick hjälp men kom senare för att hämta mig och Ida. Men precis när vi hoppade in i bilen så kom Pappa och Max! De kom från konferensen i Monterey (Conversations among Masters). Yipeee! Pappa körde oss hem istället för att köra i hyrbilen - den fick Max köra. Pappa har bloggat från konferesen som var för coachar. 150 coachar som var de bästa i USA och några från Australien och Hong Kong. Max har en coachagentur i Stockholm som heter Evolver.
Vi åt Thaimat på kvällen och jag berättade Bellmanhistorier för Max. Ida fick balettskor av Rachel. Till helgen skall vi bada i poolen hos Chally, David och Daniel och åka till stranden. I nästa vecka kommer Morfar hit!!

1 kommentar:

Rachel sa...

Sunny,

Nu är du och Ida på min blogg.

http://childrensgarden-rachel.blogspot.com/

Det var trevlig att har ni med oss.

--Rachel