lördag 12 maj 2007

Much of everything

Många dagar har gått men massor har hänt!
Igår kom morfar hit till oss. Han var rätt trött och skäggig när vi hämtade honom på SFO. Men glad! Och resan hade gått bra. Men han sa att han inte sovit men det hade han nog gjort. Vi åt middag hemma med Leos farmor Lisa som vati på besök i tio dagar. Men Lisa bodde på Hotell Cardinal i Palo Alto. Det var kallt och dimmigt på flygplatsen men i Menlo park hemma hos oss var det sol och skönt. Precis som det brukar vara.
Idag var vi på Pow Wow på Stanford. Största samlingen indianer i hela USA som under hela dagen dansade och sjöng. Vi dansade med i en stor ring med massor av vackra indianer. 30.000 besökare under dagen och den största Pow wowen i hela USA! Vi åt nachos och drack lemonade.
Morfar var glad och sken i kapp med alla indianhövdingar. Tog massor av foton. Jag fick sitta på pappas rygg med när vi skulle gå - för jag har stukat foten i en rutschkana. AJ!. I förrgår var vi på ett litet zoo och efteråt lekte vi på en lekplats som var jättefin. Men när jag hoppade längdhopp med Egon gjorde det jätteont igen i foten. Jag skall inte hoppa mer..
Vi åkte upp på Stanford och träffade David och Chally på Stanfords bokaffär. Där träffade också Ida sin nya kompis - en larv som hon hittade på en flickas tröja. Jag fick också kompisar - en hel burk med ladybjugs (nyckelpigor) från Palo Altos järnaffär. Äntligen!
Vi åt middag med Morfar på en Thairestaurang i Palo Alto på kvällen och tog en tur till Whole foods. Men då kunde Morfar knappt gå rak - han var så trött av jet lag. Nu sover han - och jag med strax..
Good night and good luck.

Inga kommentarer: