tisdag 15 maj 2007

IKEA - sour

Igår sov jag till halv elva. Gick upp. Alla andra hade varit uppe i flera timmar. Jag var trött. Jag får ligga på en luftmadrass nu när morfar sover i min säng. Det är bra att morfar sover där så att hans Jetlag går över. Igår satt han i soffan och blundade. Jag frågade om han sov. Han ryckte till och sa "Nejdå!". Jag tror han sov.
Men det var kallt att sova på luftmadrassen. Så sen la jag mig nere vid mamma och pappas fötter i sängen. Där var det varmt. Sen sov jag och ville inte gå upp.
Vi åkte till IKEA direkt när jag vaknat. Men jag var sur. Ville vara hemma.
Vi åt lunch på IKEA. Jag fick Macaronicheese. Men åt inget. Inte Ida heller. Morfar åt båda portionerna plus sin egen lunch med lax. Morfar blev nog rätt mätt. Kanske var det därför som han blev trött på kvällen tillsammans med jetlagg. Tredje dagen är värst säger mamma.
På IKEA finns en stor bild på väggen från Dalarna. När jag såg den började jag gråta. Jag ville till Dalarna. Pappa ordnade lingondrick med is till mig och Ida. Och ett fat med pommes frittes. När jag drack och åt så kändes det lättare på något vis. Och jag blev gladare också. Sen var det faktiskt rätt kul att vara på IKEA. Eftersom jag stukat foten så fick jag åka i en vagn hela tiden. Det var skönt! Morfar snurrade mig. Det var kul!
Och vi fick Ballerinakex som de har på IKEA här. Mums.
Det blev en rätt bra dag i alla fall..

1 kommentar:

David sa...

HEJ Sun!!
Jag längtar efter dig.
Hälsningar David